سواحل گوا (Goa)
جولای 1, 2018
مسجد مکه (Mecca Masjid)، حیدرآباد (Hyderabad)
جولای 1, 2018

قلعه عامر (Amer Fort)، جیپور (Jaipur)

قلعه عامر (Amer Fort)، (گاهی به شکل (Amber) نوشته می شود)، کاخ مجللی بود که در سال 1592 توسط مهاراجه من سینگ اول (Man Singh I) ساخته شد و مدت ها پایتخت جیپور (Jaipur) بوده است. کاخ روی شیب یک کوه قرار دارد و می توان پای پیاده یا سوار بر حیوانات (فیل بهترین گزینه است) از شهر زیر آن، به قلعه رسید.

 

 

جاهای جالب آن، جالب چوک (Jaleb Chowk)، اولین میدان با فیل های حکاکی شده و معبد شیلا دوی (Shila Devi)، که به الهه جنگ تعلق دارد، هستند. تالار عمومی با دیوارهای تزیین شده و تراس های پر از میمون هم جالب هستند. تالار لذت (Sukh Niwas)، پر از گل است و کانال آب آن قبلا برای انتقال آب خنک کننده استفاده می شد. معبد پیروزی (Jai Mandir) به خاطر پنل های تزیین شده، سقف های رنگی و چشم انداز عالی اش از قصر و دریاچه زیر آن جالب است. درست بالای قلعه عامر، قلعه جایگار قرار دارد که در سال 1726 توسط جای سینگ (Jai Singh) ساخته شده است و برج های نگهبانی بلند، دیوارهای مستحکم و بزرگترین توپ چرخ دار جهان را دارد.

زمانی را صرف گردش در شهر قدیمی جیپور کنید. دروازه های آن بازسازی شده اند و بازارها پر زرق و برق اند. کاخ شهر (City Palace) هم مجموعه ای عظیم از میدان ها، باغ ها و ساختمان هاست.